Uppdatering i allmänhet

Var ett tag sedan jag skrev något här, som Wilper så snällt på påpekade. Får kanske vara dags igen.

Just nu händer inte mycket. Det är för tidigt att egentligen packa undan så mycket, även om jag börjat gå igenom kläder och prylar som jag inte ska ha med mig. Mycket till möbler har jag inte haft under hela tiden jag bott här, så jag behöver inte göra som sist och sälja allt jag inte vill ha kvar. Istället blir det att placera skrivbordet på sängen, att sedan placera kattklästräd och lådor på den i sin tur.

Till helgen är det dock tänkt att jag ska köpa flyttkartonger och packa om alla böcker. De har i sin tur inte kommit upp sedan sista flytten, så det ska gå rätt fort. Så hamnar väl lajvkläder och lite annat där med, så det också är borta. Ska försöka använda upp badsalt och sådant så inte det heller behövs packas ner. Sedan ska jag packa ner vinterkläder i resväskan tillsammans med kläder jag använder, så få det bli min garderob sedan. Den 11:e mars kommer flyttfirman för att hämta sakerna och efter det, någon gång, ska jag kila härifrån. Med andra ord ska jag vara uppe i Luleå senast söndagen den 16:e mars.

Nu verkar jag ha fått rätt på pengarna också, så det med ska flyta på, vilket gör mig bra lättad. Har dock glömt att meddela syrran om läget. Får komma ihåg det tills i morgon.

I övrigt verkar Sandra, min syster, trivas rätt bra där uppe. Vi ska bara se till att göra lägenheten lite mer ombonad och möblerad så ska allt säkert flyta på sedan. Det verkar annars vara hennes största problem, för redan har hon varit med på folkrejs, har blivit lovad att få åka scoter och båt, har blivit hoptussad med folk, blivit bjden på fester och hela köret. Det enda hon var rädd för, sade hon, var att hon skulle trivas för bra. *skrattar* Ja, vilket dilemma va?

Kommentarer
Postat av: Snigel

Hihi, det låter som att du har ett halvt ton badsalt. Jag måste också planera långt i förväg när jag flyttar, annars blir det ju så jäkla tungt med allt salt i flyttlasset. :(

2008-02-28 @ 15:37:27
URL: http://www.snigel.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0