Tillbaka i Skåne

Som jag anade så gick flygresan hem bara fint. Vid säkerhetskontrollen på Kallax flygplats tog dock Porthos nerver ut sin rätt och på en plastmatta blev han bara tvungen att tömma sig en smula, så det var att plocka kattskit det första man gjorde. Ingen som klagade däremot utan fick både papper och soppåse i händerna efter det att kontrollanterna ojat sig över den stackars kattens nerver, och berömt honom för att han ändå höll sig så lugn. Hade ju honom i hans flexikoppel och hellre att han skiter på deras mattor än i transporten.

Transporten som i övrigt var prefekt. Lätt att bära honom i och ändå ha två händer över eftersom det är en väska som jag satte på axelrem till. Och inte ett knyst sade han på hela tiden, utom en gång när jag kikade in i transporten på Max, då var han tvungen att meddela att det var lite synd om honom. Två flygresor, en busstur och en biltur senare, klev han ut, skakade på sig och sprang för att kolla upp föräldrarnas lägenhet, sedan ville han bli jagad... No worries there.



Så är man alltså hemma igen. Har redan börjar fippla med datorn, som jag askyr. Word är bara att glömma, det är inte inprogramerat och wordpad saknar rättstavning. Skärmen är gammal och tjock, och antingen är det att ha för stor "skärm" eller för liten. Jag väljer att ha den liten för jag kisar heller för att se än backar undan. XD  Saknar redan min dator! *snörvel*

I morgon ska jag dock leta mig ut till Lund på lite julmys och på lördag ska jag se på gänget bakom Hipp Hipp, så helt illa ska väl inte det här bli. och avskydd dator eller ej, kommer jag spela på sys också. Om inte annat så för att kunna agera ut lite våld. *mys*

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0