Sveroks Riksmöte

I natt kom man hem från Linköping där Sveroks Riksmöte 2008:2 gick av stapeln.Det här är bara ett bevis för att man tydligen inte kan ha Riksmöten för ofta. Trots att det bara varit ett halvår sedan sist så har folk fortfarande nog med motioner för att hålla oss igång hela helger ännu, med övertid, men tack Gode Gud att det bara ska vara en gång om året. Förvisso lär man sig jättemycket, men det ÄR jobbigt att sitta och lyssna så många timmar som man ändå sitter där. Ändå är allt värt det, även för oss som inte är helt insatta, därför att sällskapet är så underbart.

Själv tog jag bara tag i talarplatsen två gånger och båda för att försöka lägga lock på diskussioner som jag ansåg vara fullkomligt onödiga, gällande samlande av personnummer, och det faktum att högsätet skulle ha tag i samlande av tillgänliga lokaler i landet. Två ting jag, personligen, ansåg vara skitlöjliga. Det är faktiskt skitnervöst. Jag talar gärna inför folk, men blir samtidigt nervös, men med mikrofon blir det lite värre. Jag har röstresurser nog till att höras ändå, men... Nåja. Jag överlevde ju. Sedan gjorde jag en reservation också. Man känner sig, av någon anledning, rätt über när man gör det, även om det egentligen inte påverkar något. Men för min egen del känns det riktigt skönt att faktiskt klargöra att jag inte står för en viss punkt.

Hela mötet gjorde också att jag blev sen med inrapporteringen till AF, men efter ett telefonsamtal så var det lugnt och rapporteringen är inne. Det ÄR rätt lätt att göra AF nöjda, bara man hör av sig. Har sökt jobb / praktikplats också, så nu är det att hålla tummarna en smula för att jag i alla fall ska kunna få en chans att lära mig något.

Nu ska jag se till att spela lite World of Warcraft med Björn i Växjö, sedan blir det rollspel över nätet ikväll. Jag har lidit av spelabstinens i helgen, hur otroligt det än låter med tanke på alla spel vi hade tillgång till, men så är det. I övrigt vill jag tacka folket jag mötte och befann mig kring under RM. Ni är alla underbara, på ett eller annat vis. Inte för att jag tycker om er allihop, men ni tillför alla någonting till vistelsen under dessa långdragna möten.

Pease!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0