Snart hemfärd

Till slut drabbade det mig också, det som merparten av Sverige verkar lida under: förkylning! Torrhosta för min del och en värkande kropp, som förvisso kan bero på träningsvärk ännu, men knappast är det behagligaste man kan ånjuta i samband med att må lite risigt överlag.
Helt otroligt att jag kom så här långt ändå med tanke på hur mycket folk har hostat och snörvlat omkring mig, men skam den som ger sig.

I morgon är det dock till att fara norrut igen. Tillbaka till Luleå! Det ska faktiskt bli himla skönt, utöver det att jag ska sitta på flygbussen redan vid fem på morgonen och sedan spendera fyra timmar på Arlanda innan jag landar efter två någon gång på Kallax flygplats. Så är det att se så att bilen fungerar, inhandla nyårskäk och se över hästarna. Eva, som äger stallet, har gjort upp ett schema tll oss eftersom hon och hennes familj ger sig av idag och därmed lämnar över alla fodertider till oss som sköter om djuren. Blev min uppgift att se över dem på nyårsaftons kväll, men det ska nog vara lugnt. Eget bevåg, trots allt.

Min vistelse i Skåne är jag i övrigt också nöjd med. Har lyckats träffa My, Stina och Therese från min gamla klass. Spelare fån Vampiri, samt en gammal spelare från Langtrue, Petra, Helena, Martin och Anna Persson som får sägas kopplas ihop med min gamla ridskola och bekanta till tidigare nämnda personer. I kväll ska jag dessutom försöka träffa David och sedan är de flesta avkryssade, för denna gången. Ja och så träffade jag Alva, aka Vavva, på bussen också. Kort möte, men det måste räknas!

Det började dock med lite glöggkväll i Lund tillsammans med lajvarna från SILL med company. Där fock jag bytt julklappar men glömde kvar dem i lägenheten. Smidigt värre, men julklapparna gjorde dock inte saken. Det var att träffa allt folk igen, spela spel och käfta som är det roliga och trots att Jannika inte kunde komma, så hann jag träffa henne också, och hennes pojkvän. isste ni att inlagd aburgine smakar som inlagd sill? Nej, inte jag heller!

Mycket Lund med andra ord. Botulfs är haket nummer ett, men hann kolla in Kulturen och ....  Eh, ja. Jag är så dålig på namn! Men trevligt var det och det är vad som gills! Dessutom var det längesedan jag var ute så bara det är ärt en klackspark. Synd att det kostar bara. *flin*

Nu ska jag bara vänta på att Fanny är klar med bossen i Zelda, sedan tänkte vi spela en session. Väntade egentligen på Wera, men det är vad som är bra med privatsessioner: man kan ta två utan problem, om också Wera skulle dyka upp. För tacka nej till spel går ju inte, inte om man heter Jessica.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Fanny med Zac

Buhu! Medan jag satt och klådde den där jefla elektriska bossen kom mamma hem och snodde dator - därefter hade hon MAGE att påstå att jag inte borde sitta framför datorn utan vila mig! Har du hört på maken? Vad gör man framför en dator om inte vilar sig?

Mödrar...

Hypokondriska mödrar är än värre - hon insisterar på att jag har lunginflammation(!!) bara för att jag hostar lite. Inte undra på att man blev som man blev -_-



...jag som såg fram emot spelet! Och nu när jag fått nätverket att fungera på laptopen är du inte online heller. Mänska! (Märker du hur allt nu blev ditt fel ;P )

2008-12-29 @ 21:36:28
URL: http://www.zic-zac.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0