Några minusgrader

Fjorton minusgrader ute och snöfall. Nu ska jag hoppa in i min, förhoppningsvis, varma bil och ta mig ut till stallet. Rida i termobrallor har jag aldrig gjort förut, så vi får väl se hur det går!

Aaaaah...snööö!

---

Note to self: Dra inte åt handbromsen! Jäveln fryser fast och sedan sitter man där, i skiten. Men om jag skulle glömma det igen: använd hammaren och eventuellt varmvatten.

I övrigt är Jojsan himla trevlig att rida även om hon är tittig i skogen. Väldigt olik stillsamma småklumpiga Corall. Och jag gillar Evas sätt att ha lektioner för en. Enkel, fast och lagom sträng. Blir nog att använda den upp-plogade ängen mer och blir eventuellt till att rida Jojsan i morgon med eftersom Corallen saknar sina två skor. Halv nio ska jag hämta upp Saras eventuella nya medryttare i morgon. PÅ MORGONEN. Ergo ska jag sova en sväng nu.

God sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0