Hästliv

Idag, säger SMHI, är det minus tolv grader i Luleå och solen har väl just vaknat. Jag håller på att koka havregrynsgröt, sedan ska jag bylta på mig rejält och plocka upp Vitsex (w176) aka Elin, för att ta mig ut till stallet. Dagens planer går enligt följande:
1. Borsta av hästarna och försöka kratsa ur hovarna, där jag räknar med att snön sitter som berget.
2. Sadla Polly och Jojsan. Blir ritt runt den uppskottade stallplanen. Jojsan behöver röra på sig och Elin kan sitta och skritta runt Polly som är så snäll och rund så.
3. Cina dyker upp och gör Barry redo, sedan ska vi tolka efter honom, liggandes på madrasser. Ja jävlar. Cina lovade att vi skulle kissa på oss (eller att i alla fall jag skulle göra det) så hon rekommenderade mig att fara in på kvantum och köpa blöjor till oss. Yeah riiiight.

Spännande ska det bli i alla fall, och förhoppningsvis lika kul också! Bäst att jag bryter upp förpackningen med mina nya skidunderställ, tar hängslena på mig till skidbyxorna och byltar på mig med försvarets kläder och tar ett par extravantar med mig i alla fall, så får vi se om jag överlever jag med. *flin*

Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0