Gott Nytt!

Feber, hosta, snuva och, på något konstigt sätt, fick jag ont i höften i natt också. Att jag är sjuk märker jag inte minst av att jag drömmer så skumt när jag försöker sova. I natt var jag, till exempel, med i House. Serien om Doktor House, ni vet. Var en av patienterna som, av någon skum anledning, fått ont i höften. Så pass ont att det var värt hans uppmärksamhet. Då har man ont, eller är ordetligt sjuk.

Sedan var jag nog trött överlag också. Fick gå upp tjugo över fyra igår morse, för att ta flygbussen till flygplatsen fem över fem. Halv sju gick mitt plan där jag sedan fick spendera fyra timmar på Arlanda, med katten som sällskap. Mötte Wilper på flygplatsen också, som i sin tur hade sett Jens. Tydligen skulle den senare till Prag (?) dagen efter. Lyllos!
Hemma vid två hinner jag dock knappt mer än komma hem innan dörren ringer och Sel med föräldrar och hund dyker upp. Så, fast vid datorerna kom jag sedan i säng efter tre på natten. Lagom hurtigt för en sjukling. ;)

Storm här uppe i Norrland idag, vilket manade Cina att ringa och meddela att det var varning 3. Därmed blev det att åka ut till stallet och ta på täcken på hästarna och surra fast ägodelar. Gick rätt smidigt faktiskt och inte blåste vi av vägen heller. Något som sedan gav oss chans att handla sedan. Systembolaget, apoteket och ICA avklarades och därmed är vi redo att fira nyår här hemma. Ska se på Grevinnan och Betjänten på tv vid åtta, sedan ska vi ut till stallet och ge hästarna kvällshö innan vi tar oss hem och spelar in det nya året genom vampirispel med temat Nyårsbal till smaskande av ostar och kött i olika former, och lax!

Därmed: Gott Nytt År!

Raketer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0