500

Har nu sett showen 500 av skaparna till Hipp Hipp, Johan Wester och Anders Jansson, och kan inte annat än att tycka att den är sevärd. Emellanåt skrattade jag så att tårarna rann och samtidigt fick man lite av en historielektion. Fick bytt karatär på mitt kort också, från en känd jazzmusiker till Polman, han som pryder 500 kronorssedeln. Bra byte, för hellre en genomslagsteckniker än en jazzmusiker. Två flugor i en smäll. Morsan bjöd hela familjen eftersom de kunde beställa två biljetter till priset av en genom Posten. Tur var väl det, för pank som jag var så hade jag inte haft råd att se det annars, något som jag velat göra ett par månader nu. Själv verkade hon inte gilla det så mycket, påstod hon, fast hon själv skrattade igenom det mesta. Men så är hon lite speciell också. Sista showen vi såg däremot, så nyfikna får väl nöja sig med att beställa hem spelet.

Därefter träffade jag Gamen, blev bjuden på en cider eller tre och lyckades med bravaden att spilla ut vin på en trevlig tjej vid namn Jenny. Lagom pinsamt så där, men hon verkade acceptera min ursäkt. First impression last? Och det var inte lite. Hela glaset rakt i hennes knä. Det borde ge mig någon slags poäng... Säkert inga poäng jag har någon nytta av, men likväl! Och Therese valde att sova snarare än att träffa mig. Elaka hon!

Sov över hos Gamen efter att ha sett Alien 3 och 4 hos honom. Inte mycket till sömn eftersom han skulle byta bil vid åtta (Vi kom väl i säng närmare fyra) och sedan skulle iväg efter tio. Lägg då till en knasig katt och en ovan säng på det så förstår ni att jag känner mig rätt ovilad, trots att jag fick skjuts hem. Inte akut sömnig dock, inte ännu.

Får väl bli spel i kväll tror jag. Jag känner mig spelsugen redan nu.. *flin* Men får väl bli till att se film först, och kanske halvsova en slurk. Hjärnan hann aldrig vakna efter allt morgonrabalder.

Kommentarer
Postat av: emelie

attans, jag kör tillbaka till norr redan imorgon (om jag har frisknat till vill säga). Hoppas ni får det mysigt oc hälsa my!

2008-12-25 @ 19:44:09
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0