Sömnbrist

Det är full rulle här! Söndagens badminton på två och en halv timme tog verkligen på krafterna känner jag. Har hamnat i ett stadie där jag är konstant trött! Och inte får jag vilat heller.

Såg på Batman i måndags kväll. Mörk och dyster, men ändå så brillant! Att Heath Ledger är grym som Jokern vet väl alla vid det här laget, och jag tänker då inte dementera detta faktum, men samtidigt kan jag inte annat än fråga mig om han inte delvis spelade så bara för att han visste vad det handlade om? Jag vet att han är död, och det är sorligt, men kan det inte ha med saken att göra?
Nåväl! Inget att grubbla om, även om denna tanke faktiskt tagit en hel del av min tid i besittning, död är liksom död och om inget annat så får han i alla fall lugn och ro från all uppståndelse som hans prestation som Jokern skulle givit honom. Men för sjutton, se filmen om ni inte gjort det! Förvisso tyckte jag att den kändes lite lång med sina två och en halv timme, när det hela tiden hände något nytt som fick mig att tro att filmen skulle sluta och historien fortsätta i nästa film, men jag lovar! Den är värd sin tid i biosalongen! Och glöm inte att Christian Bale är en grym Batman. Må vara att hans röst blir lite väl "bra" när han ska vara mörk och mystisk, men det gör nästan rollen mer genuin.

Igår gällde det dock ingen film så mycket som en hockeymatch. Peter Forsberg, bröderna Sedin med flera var nämligen och spelade på Luleå Golfklubb, där jag råkar arbeta, och vips så hade man inte bara sett stjärnorna, utan också fått en fribiljett till vänskapsmatchen som skulle utspelas mellan dessa storstjärnor och Luleå HC. Detta triggade min gamla vilande hockernerv till sådan grad att jag visst smittade ner några barn till att hojta och ropa med mig. Mina arbetskamrater menade genast att jag borde ta plats i klacken.. Det kliar faktiskt efter det. Gissa om jag ska se fler matcher i höst!

Så var vi inne på dagens datum: Onsdagen den 6:e Augusti 2008. En dag som ägnats åt arbete, golfspel och uttömning av förråd så att Sandra kan borra upp skohyllor medan jag ägnar min helg åt lajv i Skellefteå. Jag har packat vad som packas kan och sitter nu och spelar på Vampiri. Halva dagan ledig i morgon, men jag är under skarp tidspress. Ska hinna färga håret, akuttvätta, göra ett försök till att hitta dugliga lajvskor / skål och sked, samt införskaffa mat innan jag har tänkt samåka med en viss Karin till Tälleberget.

Måtte det inte regna så mycket som väderprognosen menat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0