Hundutställning

Mitt bankkort har lagt av och det är rätt störigt. Jag som tänkt köpa en BH som faktiskt ska passa mig, har därmed inte haft råd. Får ju inte ut några pengar! Istället får jag försöka ta mig till banken på måndag och få det fixat. På vägen hem från både stad och flygplats (där jag lämnat av min syster) hittade jag istället en skylt: Hundutställning.

Gratis nöje, tänkte jag, och fot dit! Det var en liten inofficiell utställning så det fanns inte så mycket hundar där, enligt min uppfattning (Men har man bara haft MalmöMässans utställning att jämföra med blir väl alla utom Stockholms och Göteborgs utställningar små..) men åtminstone representanter från flera olika raser så som Portugisisk vattenhund, Shih Tzu, Grand Danois, Dalmatiner, och förstås: Berger des pyrénées i både korthårig coh långhårig form.

Naturligtvis visade det sig att Jormgådrens Engla och hennes matte kände till både Fanny och Zac, även om det tog tid att komma på, då jag istället försökta binda ihop dem till Zacks uppfödare Lotta. Men till slut gick det, trots att Fanny aldrig svarade i telefonen. Och allt tacke vare Eva, Englas ägare som hade koll på läget. Det var i sällskap med henne och hennes syster som jag, under flera timmar, bevistade utställningen och desutom fick klappat hundar till höger och vänster i kylan. Får väl hoppas att jag inte var till alltför mycket besvär.

Så såg jag också en Mittelspitz (Läs: Mellanspets) och insåg att Elins Loke nog är en smula förvuxen. Den jag såg i rinken var nämligen löjligt liten i jämförelse. *fniss* Eller om det var den som var förkrympt?

Nu är det dock skönt att ha kommit in till värmen igen, men vad hundsugen man blir!

Bilder på Engla, tagna av en dålig, dålig mobilkamera:

Engla på utställning


Engla på utställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0