Fortsatt arbete och komik

Minsann om det inte verkar som om att jag kommer få fortsatt jobb nu. Heltidstjänst och samma lön, om inte högre! Luleå Golfklubb ska nämligen starta ett samarbete med de som har hand om skidbacken i Motsund så att de slipper träna upp nya medarbetare hela tiden. Därför kommer jag, om nu allt bara går som det ska, arbeta på skidanläggningen till vintersäsongen och återvända till Golfklubben till nästa golfsäsong! Hur jävla bra är inte det? *studsar*

Oktober närmar sig med stormsteg och här uppe har björkarna börjat gulna. Inte så mycket som jag förväntat mig, men hösten är onekligen här. Oktober kommer att bjuda på mer än höst för systern och mig. Jag har nämligen skaffat biljetter till Magnus Betnérs "Tal till Nationen" och till "Turnén 2008" med Özz Nüjen, Måns Möller, Soran Ismail och Björn Gustavsson. En hel del komik (och allvar för allt i världen!) med andra ord, men det ska bli spännande och kul. Inte minst eftersom jag aldrig sett hela shower med komiker förut.

Snart är det dock dags för en tur hem till Skåne. Skåne kommer alltid att vara hemma har jag insett. Min bror ska fira sitt 20:e levnadsår och jag som inte kunde komma till studenten hans dyker upp nu istället. Ska dessutom ta mig till Lund under fredagen innan födelsedagsfirandet. Får se hur jag och Gamen kommer överens.

Tal till Nationen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0