Snön ligger tjock på taken

Snön har ihäridigt fallit sedan i går vid fyratiden och slutat ganska exakt nu. Jag är inte helt säker, men jag kan ga mig fan på att det är ungefär tre decimeter snö som fallit under tiden. Mysigt! Samtidigt är det svårt att fatta att det snart är första maj. Våren finns helt enkelt inte närvarande, annat än att småfåglarna sjunger så deras hjärtan kunde brista! Helt sjukt att veta att det ändå var sjutton grader när jag lämnade Växjö för ungefär två veckor sedan, och att södra Sverige borde ha världens vår nu, medan vi just haft "snöstorm".

Har dessutom haft besök under helgen. Lägenheten invaderades av en styck Wera och en styck Jenny, samt ett besök av Wilper. Därmed hann vi spela Officerare och Gentlemen där jag, hör och häpna, tog hem hela spelet! Yey!
Har under den gångna veckan också invigt den dansmatta jag köpte av en tidigare arbetskamrat vid namn Alex, och insåg att det var fett med kul. En viss sorts motion, helt klart, för svettig blir man av att studsa omkring som en kanin på speed på en plastmatta. Tur man har en gnutta taktkänsla i alla fall, för annars hade jag fan inte klarat ut skiten. *haha*

Dagens "to do" handlar om att dra sig in till stan, något jag ska göra när som helst nu. In till Försäkringskassan ska jag springa, ta mig an ett dokument och fylla i det, löpa bort till Arbetsförmedlingen och försöka få det stämplat och klart, samt lämna in mina dokumenterade meriter medan jag ändå är där. Sedan ska jag in en tur på Willys och köpa hem salt och shampoo innan jag far hem igen. Därmed bör jag få nya pengar om två veckor, ganska exakt.

Anledningen till att jag sedan ska hem rätt fort är enkel; Vicotnik har nämligen givit sig fan på att spela vid 17-tiden, bara för att klämma åt min stackars karaktär lite över det spel som heter Antioch och är inspirerat av Matrix-triologin. Allt spelas i text över irc. Skitkul, helt enkelt.

Ja, jag är en nörd.

Och förresten, stämmer min deklaration så ska jag få tillbaka en 6000 kronor! Yey!

image59

Inte jag som tagit bilden, men visst är den fin? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0