Mediahoror

Efter en helg med SVEROKS riksmöte som huvudpunkt så känner man sig ganska nöjd. Det var inte alls så plågsamt och långdraget som man kunde tro när man visste att man hade tre dagars möte framför sig. Hela helgen fläckades med roliga händelser och man känner sig rätt nöjd över att ha varit en av de styrande till ett så pass stort förbund som SVEROK ändå är.

Igår gjorde jag alltså inte mycket alls, annat än att ta igen förlorad sömn och pyssla lite hemma. Idag väcktes jag av att arbetsförmedlingen ringde och ville ge mitt nummer till en journalist från P3. Visst, menade jag, och somnade om. Inte lönt det, för tre minuter senare så ringde han upp. Jodå, visst ville han intervjua en skåning som knappt bottt i trakten två månader och visst, det kom med på sändning också. Dessutom om ett politiskt ämne gällande en skuggbudget Socialdemokraterna tagit fram gällande arbetslösa ungdomar. Helt galet! Länken finns här.

På så vis har både jag och min syster visat sig vara fenomenala mediahoror trots att trakten kryllar av folk som absolut bott här, i Luleå, längre än vad vi har. Hon har lyckats täcka upp Dagens Nyheter och Sveriges Television gällande nedläggningen av F21, och jag har tagit mig an P3. För att se hur pedagogisk och korrekt min syster är kan ni bara klicka här.

Vi som aldrig varit med på någonting annars är plötsligt i "hetluften" bara för att vi råkat vara placerade i Luleå. XD
Fortsätter det så här kanske jag får ett jobb av bara farten. *garv*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0