Goda grannar

Återigen slås jag av vilken skillnad det är mellan att bo här och i Gävle - utöver att snön faller som om det vore januari igen och jag sett snöskotrar.

Skulle ner till tvättstugan och boka om min tvättid och möter en dam där på ungefär 50 år som står och röker. Frågade mig om det var jag som tvätade i tvåans maskiner, för i sådana fall hade hon torkat mina kläder. De hade ju legat där så länge så hon hade slängt in dem i sin egen torktumlare och tvåans torkskåp. Nu var det ju inte mina kläder, för min tid skulle just till att börja, men hur vänligt är inte det? Om de nu legat i maskinerna sedan nio, som hon sade, så var det ju tid att få dem torkade. Ändå visste hon inte vems kläder det var.

Här kan man tala om grannsämja!

Och ute snöar det, som nämnt, och jag ska - för tredje dagen i rad, iväg till Arbetsförmedlningen. Denna dag för att se på en film vi skulle sett igår. Alltså blir det för mig att tvätta ikväll, men nu ska jag i alla fall få det gjort. Ordentligt. Men under tiden sitter jag i skidunderkläder, försvarets yllesockar och byxor i väntan på bussen som går om en halvtimme. Tänkte passa på att vandra bort till biblioteket sedan också, när jag ändå är ute och pulsar.

Igår kom dessutom möblerna! Ett soffbord också och rummet saknar bara gardiner. Och så funderar vi på att skaffa oss ett akvarium! <3

Snart tid att ta bilder av lägenheten känner jag.


Kommentarer
Postat av: Vicotnik

Det enda som är jobbigt med akvarie är att man måste mata fiskarna och göra rent det från alger då och då.
Men annars så är akvarie trevligt, det springer inte runt och inte heller skriker de. Med andra ord akvarier är trevliga så länge det är någon annas. :P

2008-04-10 @ 20:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0