Shopping i Linköping

Så blir det att resa igen och för att citera min mamma; "Varför flyttade du inte bara till Linköping istället, så som du flänger dit stup i kvarten ". Jadu, bra jävla fråga. För att hyran är dyr och lägenheterna få? Men skit i det nu! Jag fick lite pengar av a-kassan och om pappret stämmer ska jag få lite till den 13:e igen så det är bara att ta för sig och nu är jag sugen på ännu en kräftskiva!

Dessutom kom jag överens med Snigel (aka Olle) att jag ska ta med honom ut på en shoppingrunda. Eller nå, mitt förslag från första början, men jag trodde inte att han skulle nappa. Det gjorde han däremot och tja.. jag blev minst sagt lite förvånad, sedan glad och uppspelt. Det är helt klart någonting med att få lov att klä andra som man vill ha dem. En sorts version av hur man klädde dockor som liten, för dem som gjorde det (Heja Transformers). Visst, han kanske fetdissar mina idéer men det får vi väl se! Var faktiskt Rickard som vid ett tillfälle på hans kräftskiva menade att Snigel borde klä sig så att hans form syns även med kläder. Han är i god form, onekligen, så vi får väl se om jag kan få ihop något. Jag har redan lite ideer som jag tagit från Björn när han varit som mest tränad. Gudar! Jag ser faktiskt fram emot det. *skrattar* Jag är kanske kvinnligare än jag vill erkänna ändå?

I övrigt så var jag på "rekryteringschansen" idag och fick lärt mig något om Lärlingsmöjligheterna som finns och lite om Lantmäteriet. Jag ville stanna till "snabbdejtingen" vad det nu innebar, men hade tagit med mig bilen, dum som jag var, och biljetten hade gått ut när jag väl kom ut. Var gott om folk så om inget annat vet man att man inte är ensam med att vara arbetslös.

Blir att se över tågbiljetter snart ochh fundera på om Porthos ska få följa med eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0