Inför skåneresan

Snart drar allting ihop sig! En vecka sedan är det tid att fara söderut och gissa att jag ser fram emot det! Jag har hållit mig så lugn och stilla länge nu att det ska bli riktigt skönt att få åka ut och fara igen. Schemat för min 16 dagars vistelse i södern är också rätt bra bokad. För dem som är intresserade kommer här en liten planering:

Tisdagen den 30: Strax innan 02.00 går mitt tåg söderut. Blir uppehåll i 08-land där jag och katt ska vänta en timme på nästa anslutning sedan bär det av sista biten. Är i Malmö ungefär 09.50 så då är det bara att hoppa på bussen och ta sig hem.

Onsdagen 31/10: Forumsfika med rollspelsnördarna nere i Skåne. Ska bli så roligt! Dricka en drink eller fem och bara se på nya och gamla ansikten. Riktigt najs!

Lördagen 3/11: Halloweenfest hos Annica i Växjö. Jag ska förhoppningsvis vara klar med alla saker tills dess. Utklädning är ett krav för att få vara med och gissa om jag är på!

Söndagen 3/11: Stor släktmiddag där min moster bjuder på restaurang. Kan säkert bli riktigt trevligt.

Fredagen 9/11: Tv-spelskonsert på Malmö Symfoniorkester, med inriktning på nördar som vet lite mer. Klassik musik i bekant tappning. Aj löve.

Lördagen 10/11: Björns födelsedagsfest i Växjö. Vad tusan köper man till en som fyller 25? Tips uppskattas!

Torsdagen 15/11: Mitt i natten åker jag och katten norrut att beräknas vara i Gävle klockan sju ungefär. Sedan är den resan slut.

Så ser det alltså ut. Riktigt bra! Full rulle men ändå med öppningar att göra annat än att bestämt göra saker. Hinner förhoppningsvis skaffa fram det sista till maskeraden och kanske till och med köpa med mig smått och gott hem. Kläder är bra önskat just nu.

Längtar!

Länk: Spaningspluton på övning i Skåne - Bataljonsövning

Länk: Skånska bilder till sången "Trivs bäst i öppna landskap"


Taget vid Stenshuvud i Skåne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0