Nycklar funna!

Inte hade jag tappat nycklarna heller. Nej, istället hade jag lagt dem i ett av bilens öppna fack för att "inte tappa bort dem" vilket gjorde att jag hade lätt för att hitta dem idag i dagsljuset medan jag gjorde bilen redo för att fara iväg och handla. Vilken lättnad! Men tänkt att man kan vara så senil? Det är skrämmande att man är det redan vid 24-års ålder. Hur ska det då inte bli som 50-åring? Nåja, den som lever får se.

Och på tal om min bil. Det läcker in vatten från dörrarna vid regn, så golven har frusit till is, och än värre; Rutorna på -insidan- var täckta med frost så jag fick använda isskrapan även inne i bilen. Skitdrygt. Morsan ringde dock idag så jag berättade om läget för henne. Hon ska i sin tur höra med farsan om det inte finns något man kan göra åt saken. Jag fick istället, för dagen, torka fönsterna med toalettpaper för att i viss mån undvika att så sker igen. I alla fall på framrutorna. Även bagageluckan krånglar. Kan inte öppna det längre. Phu. Lär bli en lång vinter.

Är på avsnitt tretton i serien "Death Note" nu och det blir allt bättre! Intriger, mord, lömskhet och en smula magi. Aj löve! Hade svårt att slita mig från serien idag för att spela med Teemu som jag lovat, men nu sitter jag i alla fall och väntar på att Teemu ska svara med sin Aksal. Själv luftar jag Nahadja som jag generellt är ganska förtjust i. Jag skulle behöva ännu mer tid på syskonskapet för att hålla igång alla karaktärer som jag velat, men som tur är så tar jag mig inte den tiden. Det skulle faktiskt vara att gå för långt. Likväl har vi kommit på att Morel borde ha ett "kryddnäste" så det ska vi snart spela på. Nästa helg till och med. Tänka sig ett rum fullt med kuddar och divaner. Tyger som hänger från taket och dofer av örter. Som en bazaar. Har till och med hört viskas om svärdslukare. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0