Inför julen samt lite sommarnostalgi

Jag leker fortfarande leker med mitt dygn. Gick till sängs efter sex någon gång och var uppe igen vid tolv och har insett att det mer eller mindre fortsatt snöa sedan det började vid tre i natt. Riktigt mysigt! Hade tänkt att komma iväg till AF i morgon och samtidigt inhandla lite glögg och lussebullar som jag kan ha på lördag sedan när det är första december!

Börjar bli lite orolig inför julen. Nu ska jag ner till södern redan den 12:e och jag har så ont om pengar! Förvisso säger päronen att jag borde skita i att köpa julklappar, men det är ju jul och jag älskar att julshoppa! Vad som dessutom börjar kännas lite surt är att jag ska lämna all denna snö för att åka hem till ett Malmö som jag kan ge mig fan på kommer vara lika grått och trist som vanligt över julen. Det suger faktiskt. Jag vill ha en vit jul för omväxlings skull!

Och fortfarande vet jag inte var jag ska bosätta mig över nyår. Ska ju fira nyåret uppe i Linköping. Svårt att ha katten med sig, annars hade det nog varit lättare. Nu är han förvisso ganska allergivänlig, men det är helt enkelt inte vettigt att ha med honom till någon allergiker. Sådana dumheter reserverar jag för mig själv. Var förvisso tal om att Olles föräldrar kunde passa honom, men det var i samband med att vi trodde att vi skulle vara där. Nu ska vi dock inte det längre. Men nåja, är en bit kvar till nyår. Än så länge.

Jannika skickade för övrigt en länk idag. Shit säger jag bara! Hon kommer plåga mig med händelsen på Gotland i tid och förbannad evighet! För vad hon skickade var inget annat än en bild på en grabb som jag träffade där. En som gladeligen lovade mig sovplats i hans minibuss. Vad jag nu skulle där och göra. Jag har för mig att det fanns någon "god" anledning för mig att sova där snarare än i mitt tält, men nu minns jag inte längre. Hon kanske minns? *frågar*
Ah just ja. Det var för att jag hade hösnuva och skulle få slippa från gräset. *haha* Ja, jisses.


Har förälskat mig i Kents låt "Ingenting" som du kan höra och se här: Kent - Ingenting

Kommentarer
Postat av: emelie

jag håller med dig om att det inte är så lockande att åka till ett garanterat regnigt skåne när man hade kunnat vara i ett vinterland. Men vad gör man inte för att umgås med nära och kära. Jag tycker också om kents nya låt. Dem var ju hos oss på jobb och filmade massa djur till videon *försöker skryta lite* haha!

2007-11-29 @ 17:37:15
URL: http://emelille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0