Flyttningsbesvär och promenad

Val val och val. Jag har bestämt mig för att flytta igen, till våren. Så långt så väl, frågan är bara vart. Alternativen ligger på att välja mellan Växjö och Linköping. Båda har fördelar och båda har nackdelar. Som svar på detta tänker jag framföra följande; Arbete. Jag måste helt enkelt dit arbetet drar mig.

Problem ett: Möblerna. De få jag har alltså. Vad kostar en flyttfirma numera? Skulle kunna hyra släp, men jag har inte drgkrok. Kanske kan jag få hjälp med att flytta, men annars är jag ensam på att bära också.

Problem två: Öh.. Det ska finns ett problem till. Hyrbil? Kan bli stora summor. Men nåja, allting kommer lösa sig. Jag ska bara spara ihop lite pengar. Lite här och lite där liksom.

I övrigt verkar jag ha hittat en medryttarhäst. Egentligen var det hela lite för dyrt för mig men ägarinnan envisades med att vi i alla fall borde träffas och jag höll med. Tyckte hon jag verkade vara rätt persn kunde hon helt klart tänka sig att dra ner på min betalning. Ska blir riktigt spännande faktiskt. En travare därtill som bara är grundriden. Kan ju också vara som så att vi inte trivs ihop, varken jag ägarinna eller häst så då slipper jag det betalningen. Fast det hade varit fint om det fungerade. Ritkigt jävla fint.

Fortfarande verkar jag bli förälskad i allt möjligt. Speciellt fiktiva karaktärer. Jag börjar bli lite orolig för att de desperata singlarna ska få ännu en anhängare. Kusligt.

Ska snart hämta hem min kamera också, den som varit på lagning. Då sa jag ut och fotografera lite. Och på tal om det, jag var ute igår och gick en runda. Gled omkring på isfläckar och lyckades facktiskt sträcka till båda fötterna så nu har jag nästan jämna plågor. *hehe* I övrigt fick jag tag i några dåliga telefonbilder. Lite gläntankänsla över dem kring eldstaden. Tala om att jag blev sugen på att ta några vänner med mig ut och grilla lite, mitt i vintern. Synd att jag inte har några vänner häromkring bara.


Dagens väder. Mini-istapp Gläntan i vintertid? Allmän skog.

Kommentarer
Postat av: Snigel

Misär! Jag ska börja med att vara lite dryg och säga att du och jag kan byta plats i kategoriseringen av singlar. Annars är Linköping trevligt. Hyrbil behöver du väl bara om du inte fixar flyttfirma eller får hjäl, så det är ju inte ett extra problem, utan ett alternativ på hur du ska lösa första problemet. Jag har varker dragkrok, bil eller körkort. :)

2007-11-22 @ 08:03:43
URL: http://www.snigel.nu
Postat av: VildKatt

Nej, de flesta i min numera mer aktiva bekantskapskrets saknar både det ena och det andra. Och ja, du är dryg. Jag vill inte byta! :-P

2007-11-25 @ 19:03:25
URL: http://vildkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0