En resesammanfattning

Sådär. Nu och först nu tar jag tag i en liten sammanställning av resan. Jag är lite slö med att uppdatera här på sätt och vis eftersom jag inte tar saker och ting i kronologisk ordning och inte ens uppdaterar dagligen, men ja, jag skriver ju i alla fall.

Efter Halloweenfesten i Växjö ( ) linkade jag runt rätt så kraftigt och det har ännu inte försvunnit helt. Är det inte borta inom två veckor får jag väl kila iväg och kolla upp helvetet. Det stör mig lite att det är så eftersom jag faktiskt inte släppt tanken med att komma ut och röra på mig mer. Ska alldeles snart ut och gå en runda, men jag vill gärna kunna springa också. Nåväl, nog om det och tillbaka till ämnet.

Några dagar som följer så gör jag inte så mycket faktiskt. Spelar lite spel med familjen, ser på Tv som jag inte gör här hemma eftersom jag inte äger en tv, och bara myser med färdiglagad mat. Sedan blir det fredag. Därmed är det tid för min efterlängtade symfonikonsert med Tv-spelstema. Det var riktigt mysigt! Kände inte igen alla låtarna, men samtidigt så kände jag igen fler än de klassiska Mario och Zelda-tonerna.
Varför går jag inte iväg på konserter oftare? Med eller utan "nördtema" så tycker jag faktiskt om sådant. Beror nog mycket på att jag inte vet någon annan som gillar det. Får kanske börja gå själv om inget annat. Efteråt var det tänkt att vi skulle hitta på något och det verkade bli efterspel i Lund eller Eslöv. Jag dissade det upplägget, dessvärre, för jag skulle iväg tidigt på lördagen.

Så, upp tidigt på lördagen så for jag iväg till Växjö. Igen. Festen började tidigt så det var nästan bara att köpa det sista och skynda sig in i duschen. Kom dit ganska lagom i tid och hade det riktigt trevligt. Min klänning kändes snart längre än vad den var (och den var kort!) och med en kamera i handen som jag fått låna av Linus, så hade jag att göra.

Var hemma hos My och Erik vid fyra någongång och sov gott i soffan tills jag vaknade halv elva. De andra två sov på och jag glodde på lite animé och Simpson. På kvällen kom Challe också över så spelade vi Bingo. Vann inget för min del, men My (tror jag) vann en ny lott. Skön kväll.

Måndag kväll var jag hemma igen och hängde lite med Elriique för gammal vänskaps skull.

På Tisdagen for jag upp till min syster Sandra i Halmstad tillsammans med en ram jag köpte på Ikea. Detta eftersom hon slagit isönder en väninnas och ville ersätta denna med en ny. Sov mesta av vägen upp och väl i Halmstad åt vi på Harrys. Deras Chicken-wings är att rekommendera! Onsdagen spenderades med att se på Stardust på bio. Riktigt mysig och behaglig och nu ska jag låna boken också. Neil Gaiman är en författare i min smak även om denna film / bok (?) verkar lite väl putti-nuttig för min del. Men hans humor är oslagbar!

Torsdags morgon for jag så tillbaka till Malmö och slöade lite eftersom jag sover dåligt med syrran i samma säng. Vi delade bädd uppe i Halmstaden. Så på kvällen efter 23 så skulle tåget åka, men saknade tågförare... Kommer efter mycket om och men till Lund och strax därefter lägger elen av. Mer intresserad? Läs tidigare inlägg.

Nu ska jag gå ut och i nästa långa och dryga avsnitt i min blogg så ska jag troligtvis berätta om vad som snurrar runt i mitt huvud för närvarande och vad som är på väg att hända, för nu händer här saker igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0