"Death Note", första intrycket

Idag har jag gjort något jag tänkt på att göra länge! Hur många gånger har jag inte funderat på det, undersökt möjligheterna, dragit mig för arbetet det skulle innebära? Men nu är det gjort! Äntligen! Och bra blev det också. Riktigt bra. Känns nästan som att allting är nytt, nästan spännande också. Och det gick ändå rätt fort, fast jag blev tvungen att sniffa upp en bild på internet.

Vad jag gjorde? Jag städade av tagentbordet. *hahaha*


Tog loss alla tagenter och putsade basen och sedan torkade jag av tagent för tagent innan jag satte ihop hela pusslet igen! Och fy fan vad mycket smuts där fanns! Syns nog rätt bra på bild två faktiskt.

Sedan glodde jag, till maten gjord på fläskkotlett som blev jävligt god (!!), på det första avsnittet ur animén "Death Note". Skitbra! Tur att den är rätt lång för jag känner på mig att det är en sådan serie man inte vill ska ta slut. Handlar om hur en dödsgud "tappar" sin anteckningsbok till människovärlden och hur en pojke hittar den. Skriver man ett namn och har personens utseende i huvudet samtidigt, kommer denna att dö. Något som, naturligtvis, väcker viss galenskap i pojken i fråga. Han börjar skriva ner namn på grova brottslingar, men har redan tankar på att gå neråt i leden.
Spännande.

Sökte dessutom mitt första arbete i Linköping nu som en av secutritas operatörer. Får se vad det blir av det. Hittade även ett jobb för Kronofodsmyndigheten här i Gävletrakten. *hehehe* Watch out, here I come!

Kommentarer
Postat av: Snigel

Det är inget att skratta åt. Jag städar av mitt tangentbord då och då och det ger ju enorm skillnad. Just nu kan jag till exempel känna hur det är segt att trycka ner tangenterna och det brukar bli värsta lyftet när man tvättar. Jag brukar dumpa tangenterna i ett varmt vattenbad en bra stund, gärna med lite diskmedel i eller något.

2007-11-23 @ 01:34:42
URL: http://www.snigel.nu
Postat av: emelie

vad imponerad jag är! Jag har nästan fobi för smutsiga tangentbord och brukar torka av mitt så gått det går. Dock ser det väldigt jobbigt ut att plocka bort alla tangenter, men jag kanske också tar tag i det en dag =)

2007-11-24 @ 11:51:27
URL: http://emelille.blogg.se
Postat av: VildKatt

Jag har inte fobi för smutsiga tagenter eller tyckte att de var grisig nog till att inte fungera som de ska. Men de ser liksom helt nya ut nu, igen, och det kännas så fint. Speciellt med tanke på all tid jag spenderar här. XD

2007-11-25 @ 19:02:14
URL: http://vildkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0