Borttappade hemnycklar

Jag har lyckats tappa bort mina hemnycklar. Kanske när jag tankade bilen, eller låste upp bagageluckan eller klev ur bilen, eller klev i bilen eller.. Jag vet inte. Är svårt att leta efter den när man inte ser också, så i morgon ska jag söka på de ställen jag varit på och ta mig in på macken och fråga om någon snäll själ kanske lämnat in dem.

Som tur är hade jag låtit en av mina grannar få reservnyckeln så jag kom in till min lägenhet igen, för vädret ute är inte så himla skönt och till och med mobilen hade jag kvar inne i lägenheten. Orolig för att någon ska söka upp mig och göra inbrott är jag inte. Dels för att jag oftast är hemma och dels för att jag, utöver datorn, inte har något värdefullt innanför min lägenhets alla väggar. Men det är onekligen frustrerande att sitta här och undra vart sjutton de tagit vägen. Har jag tur ligger de helt enkelt i bilen. Den som väntar får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0