Tatuering - To be or not to be

Jag funderar helt ärligt på att tatuera mig.

Tanken har kommit till och från under många år och nu funderar jag allvarligt på om jag inte ska ta och kliva över den där tröskeln av nervositet och få det gjort. Kräver visserligen att har ett arbete först men det ger mig också tid att verkligen tänka över det och testa mig fram. Blir ju lite jobbigare att ånga sig sen ifall jag skulle tappa intresset.

Var jag vill ha den är däremot redan bestämt. Handsryggen har alltid varit en rolig plats att ha något på , men det tycks inte folk vilja göra. Istället har jag bestämt mig att ha den på vänstra underarmens undersida. Det ska bli något långt som kan ligga strax under armvecket bort till handleden.

I takt med att jag surfat omkring för att titta på andras idéer så har jag insett att folk oftast inte har något på underarmen. När dem väl har något där, däremot, så är det oftast därför att de haft något motiv som gått runt till båda sidorna. Om det inte är en liten symbol nere vid handleden bara.

Lite skumt är det. Inte kan det väl vara jag som haft en mer eller mindre egen idé? Låter otroligt.
Motiv däremot. Shit! Det finns så mycket, men inte så mycket som är långt, utöver alla tribals. Jag har en tanke åt att ha något sådant med som utsmyckning, men inte som enbatr tribal. Har även haft tankar om att ha någon text med, text med tribal, text med djur, tjur med tribal... Ja ni fattar.

Nå. Inte som att jag har råd nu i alla fall. Har inte ens råd att egentligen åka till Linköping, men åka ska jag göra ändå. Förfest sedan till Platens. Hoppas jag. Var ju gratis inträde och det var evigheter sedan jag var ute sist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0