Stadsbesök

Idag kom jag in till Gävle och skulle kopiera mitt arbetsintyg samt en lönespecifikation. Letar upp stadsbiblioteket efter bara lite problem där jag fick fråga en äldre dam om vägen. Vet ni hur förvirrande det är att hitta i nya bibliotek när man är van vid ett annat? Skitskumt.

Efter lite om och men har jag dock fått både bibliotekskort och ett kort till kopiatorn. När jag väl ska kopiera inser jag att jag glömt arbetsgivarintyget. Smart!

Nåja. Jag kom iväg att kopiera det andra pappret och fick lämnat in min pilisanmälan om min tidigare borttappade mobil till Telenor, samt fick hämtat min biobiljett till Harry Potter så allt var inte förgäves. Dessutom lånade jag några böcker. *vissel*

Idag, efter jag sovit en slurk, är det alltså att sätta in pengar på mitt konto, försöka få en kpoia på mitt arbetsgivarintyg och åka in och se film. Ensam. Bara det ska bli interssant att se. Klarar jag det är nästa steg ett restaurangbesök, sedan gå ut själv på pub eller liknande.

Såg att Gävle Taxi dessutom har singeltaxi, vilket ger 10% rabatt om man åker ensam. Purrfekt eftersom jag idag kom på att det inte går bussar hem till mig från bion. Smart! Lägg till att jag dessutom har "nyinflyttadrabatt" på 25 :- Lite rabatt till och jag har snart en gratis taxiresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0