Så mycket vilja, så lite pengar

Idag har jag lyckats bränna mig i gommen tack vare lite hunger och en lite väl varm potatis. Det är sjukt vilken skum sorts smärta det är. En smärta man inte vill erkänna även om det fortfarande ömmar i halva truten efter mer än sex timmar. Blev till och med en blåsa på insidan som jag pillade sönder med hjälp av tungan. Najs.

Såg på bio själv för första gången. Var inte alls så skumt som jag trodde! Kändes visserligen lite underligt i väntan på att bli insläppt, när andra stod och talade med sina vänner / bekanta / älskare, men just då ringde ju Stina så det gjorde inte mig ett dyft. Bölade gjorde jag också, trots att jag satt inkilad mellan främlingar och sög på godis. Harry Potter är i övrigt bra! Blir allt mörkare också, men glimtarna av humor är oersätterliga. Jag älskar Lucius Malfoy. Han är ett sådant härligt ärkekräk och det faktum att jag älskar långa vita hårmanar har inget med saken att göra. Och Luna Lovegood är en riktig liten cooling! Bröderna Weasley är dock underrepresenterade. Dem är så grymt sköna och börjar dessutom komma upp i lämplig ålder. ^^

Bokade dessutom de billigaste tågbiljetterna till och från Linköping som jag kunde hitta. Med lite extra räkningar på halsen innebär det nu att jag överskridit min budget som ska betala de räkningar jag får innan min ersättning från a-kassan kommer. Min syster erbjöd sig dock att låna mig pengar och tja.. Förlåt mig! Jag kommer behöva göra det för jag -vill- verkligen träffa folk nu och på Gotland vill jag verkligen njuta av min tillvaro och inte försöka överleva en vecka på 500:- Det ger mig ångerkänslor men jag är trött på att vara ensam även om jag bara varit det omkring en vecka, för mycket längre än så var det inte sedan jag kom hem från Nidum VI. Varför flyttade jag inte till Linköping istället? Verkar ju som om de behöver väktare där nere också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0