Resor och besök att vänta.

Se, redan har jag börjat slarva med uppdateringen fast jag faktiskt gjort saker. Det sker ju liksom inte dagligen.

Åkte ju iväg till Linköping under helgen som passerade och gissa om det var skönt! Man vet inte alls hur skönt det kan bli förrän man är på plats i stan och blir hämtad av söta Lisa att handla mobilladdare och gå på systemet. Är så himla skönt att det faktiskt är folk som vill umgås med en även om det innebär att det är jag som måste flytta på mig. Tycker ändå om att resa och komma hemifrån att jag inte klagar.

Hade förfest där jag träffade de flesta kanaliter som bor i Linköping. Drack och skämtade, kollade på dumma filmer på tv:n och kastade godispapper på varandra. Riktigt mys som sedan ledde oss ut på krogen. Platens var baren och musiken var lite för lyssnarvänlig för att hoppas runt till. Jag lyssnar gärna på hjärndödande musik när jag är ute annars, det matchar mina alkholvanor. ^^
Avslutade med eftersnack i lägenheten vi förfestade i innan jag, tidigt på morgonen, knatade med Martin hem. Sanckade lite innan jag mer eller mindre nickade till i soffan. Fick tvinga mig bort till hans "sambos" säng där jag däckade vid sex på morgonen någon gång.

Vanade upp kvart i tre på söndagen och fick läsa ett sms där det stod att vi skulle på inflyttningsfest. Bara att knalla sig upp, tacka för sängplatsen genom att diska och knata iväg. Bytte om och och försökte göra det bästa av håret för att knalla iväg och käka pizza. Det var himmel! Väl på plats så träffade man nya bekantskaper och trivdes som fisken i vattnet när jag väl piggnade till igen. Blev lite vin men tacksamt nog ingen fylla.
0740 vaknade jag ur "min" specialsoffa att trava ner till bussen i Linköping och ta mig hemåt.

Nu har jag varit hemma i två dagar och fått reda på att mina föräldrar kommer på besök på tisdag. Ska boka rum till dem på vandrarhem men det första var fullt utom på just tisdagen. Ser ju lovande ut. Hitatde ett ställe till dit jag ska ringa i morgon. Håll tummarna!

Ska även städa i morgon. Storstädning! Dammas, sopas och moppas! Flickorna som jag brukar spela med kommer på fredag och då ska jag också besikta bilen. Det ska bli så roligt! Med besöket alltså. Intressant också eftersom jag inte har på det klara med vilka som dyker upp. Amanda är klar och Jenny också, men Mist har jag inte hört av på länge nu och detsamma gäller Anna och Fanny. Vi får väl se helt enkelt! *studsar*

Än mer spännande blir det eftersom jag inte har några egentliga möbler. *skrattar*

image4

Jag och Alva på Platens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0