En ny start

Kalla mig gärna korkad, idiotisk och allmänt blåst. Vad ska jag med ytterligare en blogg till? En ypperligt bra fråga. Dels är denna svensk - vilket ju gör allting lättare, dels snyggare och dessutom blev jag inspirerad utav Emelies blog på http://emelille.blogg.se/ eftersom att hon är så flitig med sitt skrivande och dessutom gör så mycket. Jag vill också göra mycket, eller i alla fall inbilla mig att jag faktiskt gör saker så därför skaffade jag denna också. Dessutom var namnet mer passande här än på min andra som går att hitta på http://styggkatt.blogspot.com.

Kom sent i säng i natt igen. Eller tidigt, beroende på hur man ser det. Textbaserat rollspel har en viss tendens att uppsluka mig helt nu när jag är arbetslös, men så länge man inte har tider att passa känns det också som om det kvittar. Tänkte sova länge och gott eftersom det är söndag men kattmaten var slut och min pälstuss vid namn Porthos var pigg på att meddela detta innan tolv, så in med katten i bilen, åka bort till Jennys hud och katt och köpa mat.

Kom sedan hem och skrev mail till Linniz angående ett lajv i september. Congressus 2. Ska bli mäkta intressant att se hur jag klarar av att spela misär med tanke på att jag generellt är en glad personlighet.

Sedan skickade jag iväg ett mail till Gefle katthem angående min tillgänglighet och anmälde mig frivillig till volontärarbete. Skaffar jag mig nu en cykel också så får jag motion på köpet, vilket jag tror kan behövas snart innan jag blir alltför lat och alltför rund om magen.

Har numera kommit upp i två arbetsansökningar också. Ett till IcaMaxi och ett till polisen. Av någon anledning kom jag på att jag skulle kunna tänka mig att bli väktare. Öh. Ja. Mycket därför jag kom på det där med cykel. Jag behöver träna.

Porthos på en sovande syster under filten
Skurken i fråga om min alltför tidiga väckning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0