Dagsarbete

Ovanligt tidigt har jag spelat klart på syskonskapet och är mer eller mindre redo för sängen som jag bäddat. Ska se om jag vaknar lika tidigt som de senaste dagarna, då katterna fått för sig att motionera, för i så fall kliver jag upp och tassar iväg till tvättsugan för att låna den stora sopborsten som finns där och försöka boka tvättid.

I morgon, vilket blir efter sömn. (om x-antal timmar) så ska jag göra följande:
Sopa
Ta reda på var bilbesiktningen ska äga rum
Hämta Jenny
Kopiera arbetsgivarintyg
Besikta bilen
Hämta Emelie
Köpa mat och dylikt
Hämta ut kattklösen som kommit
Laga till mat
Välkomna Ola

Sedan får vi se vad vi hittar på. Tacos och marängsviss är planerat. Får försöka spara undan till Amanda med, eller köpa lite extra mycket. Hon kommer nämligen inte förrän på lördag och då tänkte jag i alla fall ha kycklinggryta med ris till. Någon efterrätt till blir det i alla fall.

Till slut blev vi ändå en samling på fem personer. Kunde ha varit fler för fler var bjudna, men så är det. Blir det bra kommer det ju garanterat ske fler gånger. Räknar i alla fall med att det ska bli en hel del flams och trams, fnitter och god mat. Lite billiga strandmöbler också. Något får vi ju sitta på.

Ringde a-kassan också och allt verkar lösa sig. Händer det inget jätteskumt kommer jag att få pengar den 26:e augusti ungefär. Kommer dem bara då så är allt lugnt därefter. Då och först då kan jag pusta ut för nu, den närmaste tiden framåt, kommer jag inte att hinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0