Vill ha ett arbete, men...

Jag mår så skumt idag. Alltså fysiskt. Sov så himla dåligt och gick och lade mig redan innan tolv igår. Var bara så död av någon diffus anledning. Trodde dock jag skulle ha ont i kroppen med tanke på att jag igår red för första gången på minst ett år, men det verkar jag klara mig undan ifrån. Har dessutom spenderat dagen åt att tvätta. Lagom roligt att ha tvättid klockan sju.

Min granne, snett ovanför mig, kom däremot ner och skulle ha tiden efter mig. Så vi talades vid i valig ordning. Hon är lite speciellt, en ganska surmulen lite "anit-allt" människa som av någon anledning fått för sig att jag behöver backup av henne. Ringde på och ovade mig lite tjocka tröjor som hon krympt ifrån och ville till och med erbjuda mig gardinstänger och gardiner för att jag inte har sådana själv. Tack, men riktigt så långt behöver vi inte gå. Skulle snacka med den lokala djuraffären om att anställa mig skulle hon också. O.o Tack. Men.. man behöver ju inte överdriva. Sa faktiskt att jag inte behövde gardiner. Lättare att hålla rent så. *haha*

Själv har jag idag tagit kontakt med Svensk Bevakningstjänst med lite frågor om väktartjänsterna de utlyst, samt skickat mitt CV till Kolmården som sökte folk. Allt i Norrköping, så snart tror väl Emelie att jag försöker stalka henne. *haha*

Fick dessutom en massa tips av hovslagaren igår, i samband med att jag var i stallet hos den tjejen som vill ha mig som medryttare. Varför har jag så svårt att säga att jag nog ska härifrån? Gah! Jag är en sådan tönt! Men samtidigt känns det svårt att säga nej till tips och råd när jag inte vet vart jag ska. Vill inte flytta utan att ha jobb denna gången.

Och Yassilus, aka Martin, har en julklapp till mig! Jag är så jävla nyfiken! Må vara att det bara är ett litet klistermärke eller något, men jag vill veta! Ja, ja, så jag är sjukt nyfiken, men vad tusan..

I övrigt vet jag fortfarande inte vart jag ska ta vägen under nyår. Eller jo, jag ska till Linköping, så mycket är klart, men jag vet inte var jag ska bo! Jobbigt. Hade jag inte haft katten med mig hade det varit lugnare, men nu har jag ellergikerna att tänka på också. Men en sak i sänder. Känns som att folk inte vet vad de ska själva heller, så att fråga om bolplats är som att fråga en tioåring om vad de ska bli när de ska bli stora; "Polis! Eller brandman! Eller dagisfröken." Dvs: jag vet inte ännu, vi får se.

Och just det! My och co! Vi ska ha lussebak hos Stina den 20:e december! Eller julstök i alla fall! Vad mysigt! Så boka in den 20:e december allt Svalövsfolk, så ses vi då!

image30

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan icke då, ska inte hem till skåne för än den 23, så det så..My

2007-12-08 @ 12:58:19
Postat av: Anonym

lite udda må ja säg, speciellt att DU bjuder alla till stina... :D /FeFa

2007-12-08 @ 16:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0