Linköping / Norrköping

Hinner alltså inte mer än hem förrän jag drar iväg igen. Fick råd genom att Ola lovat mig att betala min resa till Linköping för att lämna den väska han glömde hos mig och genom att låna ytterligare 600:- av honom men nu sitter jag också med 200:- på kontot och ett presentkort med 300:- till Willys. Hur det går med ersättningen från a-kassan får vi se, men det ser dåligt ut till att jag ska få några mynt till den 23:e så då får vi se när nästa utbetalning kan bli. Innebär att jag får ringa mina päron och tigga om pengar att betala räkningarna med. *suck*

I alla fall besökte jag då Linköping för att lämna av Olas väska och spendera natten där. Han bor med en av de högst styrande i Sverok. Snacka om nördighet av första klass! Vi diskuterade en stormtrooperuniform och diverse uträkningar, Sverok och tja.. stuff man inte riktigt lyssnar till men ändå förstår mer än vad som är vettigt utav. Såg även Star Wars episode 3 där och tja, jag hade gjort mig så mycket bättre som ressigör! Fram med mer våld och ondska och slopa lite av känslorna!

Hämtade även Feuflux, Malin och Snigel i Linköping för att köra oss till Simonstorp utanför Norrköping där vi hade kräftfest. Mötte upp med Rickard och flickvännen Anna och alla deras polare. Vi blev slutligen en 25 personer eller så som delade på en altan i vackert kvällsljus. Blev en jävla massa kräftor och mina första utomhusbad denna sommaren. Ett klockan 22 och ett efter midnatt någongång. Kan ha varit vid två också. Sitter och väntar på att filmen som Anna tog på Snigel och Rickard som dansar ska komma upp på Youtube. *hehe*

Spenderade söndagen med att hjälpa till att städa, fiska upp mörtar till Rickards pappa, spela Robowars och ha vattenkrig innan jag tog Bearnie med mig att köra till 08-land. Han skulle hjälpa mig bort till Sollentuna men var inte mycket till hjälp egentligen. Men vi hittade dit och fick därmed min begagnade sammetsrock med mig innan jag letade mig ut till Hammarby där jag dumpade av Bearnie. Synd att han missade tunneln som ledde därifrån för det var så snyggt och mäktigt med alla de blå ljusen som dök upp när tunneln utvidgades till en grotta.

Kom hem sent eftersom jag blev tvungen att sova en sluk för att inte köra i diket och här sitter man nu. Postade brevet till a-kassan och tvingade därmed ut katten också, men nu ska jag bara slappa. I morgon blir det Arbetsförmedlingen och Willys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0