Allmänt slappande

Har ägnat förmiddagen åt att läsa ut 'De dödligas förförare' av Anne Rice, en bok som jag inte läst på många år nu. Allt medan katten slöat vid min sida. Just nu sitter jag och lyssnar på en skiva av gruppen Patrask som jag köpte under medeltidsveckan samtidig som jag sätter betyg på låtarna i iTunes och raderar ut de få som inte tilltalar mig.

Längtar på sätt och vis tillbaka till Gotland, men samtidigt är det ändå rätt lagom med att det "bara" pågår i en vecka. Det känns rätt lagom och ger en ändå mersmak till nästa år. Hur nästa år kommer att te sig vet jag inte alls, men jag ser redan nu fram emot det. Hur ser mitt liv ut om ett år? Bara det är lite spännande igen, på ett sätt det inte varit på en tid nu.

Ska faktiskt försöka skärpa mig igen, äta ordentligare, röra mer på mig, sy mer! Jag -ska- lära mig att sy. Medeltidsveckan har givit mig en nytändning. Kommer nog att stryka lajvet Congressus två ur min planering. Pengar känns fruktansvärt osäkert och jag vill spendera dem på annat än en trevlig helg. Det är tid att ta tag i livet igen och inte bara flumma runt. Göra något konstruktivt!

Åker iväg till Norrköping över helgen att ha kräftskiva och få fler dåliga anledningar till att dricka alkohol. Blir rätt måttligt eftersom jag ska köra hem på söndagen också, ifall jag inte hälsar på Emelie också när jag ändå är där. Emelie som ju arbetar på Kolmorden med elefanterna, noshörningarna och kamelerna. Hoppas hon får lite tid över för det skulle vara rätt roligt.

Jag borde kolla upp tvättiden här också. Mina lajvkläder behöver sig en omgång i tvättmedel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0